The Dao of Dragon Ball Book Survey - Looking for Fan Feedback

Démarré par DerekPadula, 31 Janvier 2012 à 13:23:33

« précédent - suivant »

DerekPadula

Hi French Dragon Ball fans! I'm an American posting to let you know about a new book I'm writing called The Dao of Dragon Ball.

http://thedaoofdragonball.com/

I go super deep into the full history of Dragon Ball, its financial success around the world, its spirituality and connections to ancient Buddhism and Daoism, and the martial arts ethics of a spiritual warrior. I also discuss the psychology of Goku and what makes him so unique, Ki and how supernormal abilities actually work (according to ancient principles) and I get very philosophical about Dragon Ball as a whole. If you want to know more, please check out the site.

I created this survey to get a better understanding of what it is that YOU GUYS, the hardcore Dragon Ball fans, would like to read about.

http://thedaoofdragonball.com/blog/general/please-take-my-2012-reader-survey/

If you take it and leave your name in the comments or tweet me @derekpadula telling me you took it, you'll have a chance to win a FREE copy of my ebook, "Over 9,000 Explained!"

Obviously feel free to discuss it here if you prefer, since that is the point of the forum.

Thank you mods for allowing this discussion! I'm not trying to spam. Ultimately I'm writing this book for the Dragon Ball community, not for myself. Please feel free to ask me any questions. Thank you.


Voici la version de Google Translate française >>

Salut les fans français dragon Ball! Je suis un Américain affichage pour vous permettre de connaître un nouveau livre que j'écris appelé le Dao de Dragon Ball.

http://thedaoofdragonball.com/

Je vais super-profonde dans l'histoire complète de Dragon Ball, sa réussite financière à travers le monde, sa spiritualité et les connexions à l'ancienne du bouddhisme et du taoïsme, et l'éthique des arts martiaux d'un guerrier spirituel. Je discute aussi de la psychologie de Goku et ce qui le rend si unique, Ki et comment fonctionnent réellement les capacités supra-(selon les principes de l'ancienne) et je suis très philosophique sur Dragon Ball dans son ensemble. Si vous voulez en savoir plus, s'il vous plaît consulter le site.

J'ai créé ce sondage pour avoir une meilleure compréhension de ce qu'il est que vous les gars, les fans hardcore de Dragon Ball, aimerait lire.

http://thedaoofdragonball.com/blog/general/please-take-my-2012-reader-survey/

Si vous le prenez et laissez votre nom dans les commentaires ou Tweet me @ derekpadula me dire que tu a pris, vous aurez une chance de gagner une copie gratuite de mon ebook, "Plus de 9.000 expliqué!"

Evidemment, n'hésitez pas à en discuter ici si vous préférez, puisque c'est le point de la tribune.

Merci mods pour permettre à cette discussion! Je n'essaie pas de spam. Finalement, je vous écris ce livre pour la communauté Dragon Ball, pas pour moi. S'il vous plaît n'hésitez pas à me poser des questions. Je vous remercie.

Gohan-kun


Francais


Heureusement que tu précise que ce n'est pas pour faire de la Pub ;D.

Je dois dire que c'est très interessant, c'est en anglais (ce qui n'est pas plus mal^^) compréhensible, et ca m'a l'air complet.

Philosopher sur dragon ball est une chose asse inouïe, puisque au départ Dragon Ball semble tellement basique et puérile (je parle de l'approche d'un adulte lambda ne connaissant pas). Donc bonne idée que tu as eu la.

Par contre je ne pourrais pas t'acheter ton livre, pas (plus) du tout les moyens actuellement.



Anglais

Fortunately, you clarify it wasn't to advertise ;D.

I found it very interesting, it's an understandable english (that's not bad^^), and your work seems complete.

To philosophize on Dragon Ball is something which is incredible, because initially Dragon ball looks so basic and childish (you must understand that I speak of a person who doesn't know anything about the manga). So, it's a good idea you have had here.

However, il can't afford to buy your book now. (I don't want to use Translate Google, because it always gives something which is understandable for an English person. So, I apologize for the mistakes I can do)

ShinGaijin

Hello Derek ! Welcome !

Please introduce yourself here : http://www.db-z.com/forum/index.php/board,49.0.html

I know your website, I was looking for stuffs about "It's over 9000" from the American version, and I found it.

It's great to meet Dragon Ball's fans from overseas, don't hesitate to give us some news about your works, it's very interesting.

Wow, you worked on great video games ! I made a homebrew game on Dreamcast long time ago (NES Version of DBZ Gaiden), you'll unterstand that for a (very) little programmer like me, It's a great pleasure to see you here !!

Please come again !



DerekPadula

Thank you Gohan-kun and thank you Gaijin. Your English is very good! Much better than my french!  :P

I'm glad you think the book is a good idea. My hope is that the book will be something that dedicated Dragon Ball fans will really enjoy reading.

Gaijin, that's so cool you're a programmer. I was a game tester and then a game designer. I also started my own company, called Young Forest Games. I wanted to make games that are beneficial for the players. ^u^ It was never a big success though.

I'll introduce myself on that page now. Thank you for the kind words, and thank you for allowing me to share on your site! It's very a well designed forum.

BlueReepa

The translation isn't very good. I understand better your english text.
I translate it for the member who can't understand english.

Salut les fans français de Dragon Ball ! Je suis un Américain qui vous fait connaître un nouveau livre, que j'écris, appelé The Dao of Dragon Ball.

http://thedaoofdragonball.com/

Je vais très profondément dans l'entière histoire de Dragon Ball, son succès financier, sa spiritualité et les connections aux anciens Bouddhisme et Taoïsme, et l'éthique des arts martiaux d'un guerrier spirituel. Je discute aussi de la psychologie de Goku et ce qui le rend si unique, Ki et comment fonctionnent réellement les capacités supra-normales (en fonction des anciens principes) et je me sens très philosophique à propos de l'ensemble de Dragon Ball. Si vous voulez en savoir plus, consultez le site.

J'ai crée ceci pour avoir une meilleur compréhension de ce que VOUS, les grands fans de Dragon Ball, tenez à lire.

http://thedaoofdragonball.com/blog/general/please-take-my-2012-reader-survey/

Si vous le prenez et écrivez votre nom dans ce topic ou vous me tweetez @derekpadula dîtes-moi que vous l'avez pris, vous avez une chance de gagner une copie GRATUITE de mon livre, "Plus de 9.000 explications".

Évidemment, n'hésitez pas à en discuter ici si vous préférez, puisque c'est la fonction du forum.

Je ne fais de pub. Finalement, j'écris ce livre pour la communauté Dragon Ball, pas pour moi. S'il vous plaît n'hésitez pas à me poser des questions. Je vous remercie.

Dilo

L'auteur vient de mettre en ligne un article très intéressant sur l'apparition de DBAF sur le net (attention, réservé à ceux qui savent lire l'anglais)  ;)